2014. március 3., hétfő

Sorozatos sorozatsokk




Fantasztikus mennyit birok beszélni magamról. Pont a múltkor olvastam valami cikket arról, hogy az egyik nagy probléma az általános feltűnési viszketegség. Na jó, nem így írta, de annyira felhúztam magam, és egyben el is szégyelltem, hogy nem jegyeztem meg rendesen, de valami olyasmit irt, hogy már-már kényszeresen osztjuk meg minden rezdülésünk a közösségi oldalakon és nincs magánéletünk. De én alapjáraton is imádok beszélni, és szerintem szinte mindenki szeret magáról beszélni, vagy csak igénye van rá, hogy meghallgassák. Én itt kibeszélem magam, de amúgy nagyon jó hallgatóság vagyok, annál is inkább, mert folyton járna a lepénylesőm, és azt hiszem az a minimum, hogy másokat is meghallgatok. erről jut eszembe: levelet kell írnom.
De előtte ezt még elmondom, hátha érdekel titeket néminemű sorozatajánló féle. Vagy a sorozatok.
Tudni kell, hogy van a falumban egy nagyon rendes nő személy, aki megengedi hogy időnként köz könyvtárnak nézzem, és elkérjek pár sorozatot DVD-n, mert én épp nem vagyok netközelben, vagy újdonságra vágyom. Így került elém egy régi, olyan kb. kétezres évek körül készült német sorozat, a hangzatos és találó Rémvadászok.
A sztori egyszerű, mint egy bot, és joggal nyöghetünk fel, hogy klisés is, pedig nagyon jó unaloműző. És még azokból a rémes számítógépes animációkból is kevés van, amiket csak egy köpés választ el a Monty Python féle variánsoktól. Viszont ezeken is jól lehet szórakozni, ahogy a jelmezbe bújtatott statisztákon is, vagyis a szörnyeken. Van abban valami muris, ahogy a "tengeriszörny" úgy karatéjozik, mint Bruce Lee fénykorában, de legalábbis rendes és nézhető a harcok koreográfiája.
Mint már említettem a sztori nem nagy cucc: valaki meghal - rendőrség értesít - különleges ügyosztály átveszi a nyomozást - szörny felderít - szörnyet megölik. Ennyi, nyista. Viszont ami miatt alkalmas unaloműzőnek, azok az egyedi és eredeti kis ötletszikrák. Például ott van a titkos főhadiszállás álcája. Sosem fogjátok kitalálni micsoda. Nem elhagyott csűr a város szélén, nem is valami lepusztult viskó, vagy a tizenharmadik emelet, hanem egy kínai mosoda.
Igen.
És ott mossák, meg vasalják tényleg a ruhákat, nagyon pöpec.
Aztán ott van a szörny, amit megtartottak konyhamalacnak, mert nem tudják kinyírni, meg a kleptomán gnóm és a pszichopata ügynök. Ezek ketten egyfolytában veszekednek, meg verekednek és a dumájuk se utolsó. No, ne várjunk Odaátos szintet, de bátran ajánlom azt a két évadot mindenkinek, aki nem riad vissza egy kis retrótól.
Aztán ott van még az Elementary.
Azért az fantasztikus, hogy ezt leszámítva kétszer futottam bele a sorozatba és mindkétszer ugyanazt a részt ugyanattól a perctől csíptem el, így érthető, hogyha előzetes ismereteimet is beleszámítva nem győzött meg a nézhetőségéről. aztán ma véletlenül megint megtaláltam, néztem egy öt percet, mert épp mentem el, és meg kell mondjam tetszett. Hogyha túl tudnék lépni azon, hogy Johnból nő lett, akkor nézném. Komolyan miért nem hívhatják őket máshogy? Miért? Mert amúgy Sherlock dumája tetszett. Lendületes, pörgős, szarkasztikus, de nem az a hülyének-nézlek-mert-az-is-vagy módon, és a szinkronhaggal sincs kifogásom. Kellemes, illik hozzá. Csak az a problémám, hogy így pont a lényege veszik el, az egész kapcsolatuknak. Mindegy. Ha valaki nézi a sorozatot írjon már pár szót róla, hogy érdemes-e időt szentelni neki? Mert a bűnügyek meg tetszenének szerintem.
A harmadik sorozatom a Crossing Lines-Határtalanul. Dupla részt láttam belőle az AXN-en, és nem tudom pontosan miért, de nézhetőnek érzem. Bár pont kinyírták a szőke, angol nőt, aki majdnem összejött az ír sráccal. Hát, időzíteni tudni kell.
A Millennium, amit mindig emlegetek, és ami egy olyan csodálatos, sötét, misztikus, összeesküvés-elméletes sorozat, hogy csak azért vezet az Odaát, mert abból még most is mennek az évadok, míg ezt elkaszálták háromnál. Három rongyos, de nagyon ütős, fordulatos, sötét évad, és félelmetes.  Nyugodtan lehet Hannibálra asszociálni, mert a főhősünk itt is képes belelátni az emberi elmébe, a sötét oldalra, de itt ki is merült a hasonlóság. Komolyan, meg kell írnom azt ajánlót.
Anyám útközben kijelentette, hogy ő köt és nem varr, mire megfenyegettem, hogyha elüldözi az olvasóimat, én nem tudom mit csinálok, de csúf lesz és gonosz. Viszont eszembe jutott egy jópofa kis szösszenet, Johnlock, mi más, mert a fluff mindig jót tesz.
Kivéve amikor nem.
Nah most megyek és írok. Mycroft jobb kedvében van és megy az írás.
Oldalt meg van egy új fülecske, kíváncsi vagyok mi lesz belőle. egy hónapot adok neki, aztán ha nincs semmi letörlöm.
A fészes bloggercsoportban van már időleges dátum a találkozóra, aki nem tette meg, jelezze, hogy jó-e avagy nem!
Köszönöm szépen!

4 megjegyzés:

  1. Én személy szerint ajánlom az Elementary-t mert egyáltalán nem rossz. :) Nekem tetszett ez a Watson meg a Sherlock is. Most néztem meg a nem tom hanyadik (talán második, vagy még az első? o.O ciki de tényleg nem tudom. xD) évadot az AXN-en, ahol már Moriarty is feltűnt, aki ugyan nem annyira jó, mint a jó kis BBC Sherlockban szereplő, de ennek ellenére is élveztem. :) Vannak momentumok amiket én nagyon bekajáltam, ez miatt lehet, hogy alkotok ebben a fandomban is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andrew Scott Moriartyát Nem Lehet Felülmúlni.
      Ez tény.
      És nézem az elementaryt, tényleg meglepően jó.
      Alkoss csak benne!

      Törlés
  2. próbáltam megkeresni azt a részt az Elementaryból, amit mondtam pénteken, de felsültem, ezért most diszkréten ezt inkább nem említem meg.
    a régi sorozatokat amúgy én is nagyon szeretem, mert unaloműzőnek nem hogy tökéletesek, sokszor meglepően jók is - és most a zs kategóriáról beszélünk - mert ezekben van vmi külön báj. a hasonlóan béna filmeket is szeretem, pont ezért :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond, egyszer csak odaérek én is, és akkor majd mondhatom, hogy megtaláltam :) Ha el nem felejtem.
      Éljenek a régi sorozatok, a zs-kategória is, mert lássuk be, jó sok marhaságot köszönhetünk nekik. :D

      Törlés