2014. március 8., szombat

Embernek lenni



Zenekar: Avangers
Album: Chituri
Énekes: Loki Laufeyson
Gitáros: Anthony Stark
Basszusgitár: Clint Barton
Dobos: Thor Odinson
Dalszvegíró: Bruce Branner


Csak nézz ránk és láss!
Vérsötét lázadás!
Angyalok könnye hull!
A Pokol hamvába holt!

Emberek maradtunk, megöltünk Istent!
Elpusztult reményünk, semmink nincsen.
Üres szemekel nézünk a Napba,
jövőnk belefult egy fekete patakba.
Kiröhögött minket Élet és Halál,
pusztaság van, ahol a híd állt,
álom és vágy kéz a kézben továbbállt!

Maradni kéne még, de oly felesleges,
ami fontos volt, már rég elveszett.
Nevetve dobtuk el puszta büszkeségből,
s íme ólom lett az aranyrögből.
Lélkünk még van, de mit érünk vele?
Gyűlölet lett az új, nemkívánt neve,
s beleolvadt sajgó sebeinkbe!

Csak nézz ránk és láss!
Vérsötét lázadás!
Angyalok könnye hull!
A Pokol hamvába holt!

Háborút vívtunk és lehet, hogy nyertünk,
de nem mértük föl minden veszteségünk!
//Nézz ránk és láss!//
Szabadság volt a zászlónkra írva,
s ordítottuk míg a torkunk bírta!
//Vérsötét lázadás!//
Ami szembejött velünk azt elsöpörtük,
megadást, kegyelmet el nem ismertük!
//Angyalok könye hull!//
s most nem tudjuk, mihez is kezhetnénk!
// A Pokol hamvába holt!//

Csak nézz ránk és láss!
Vérsötét lázadás!
Angyalok könye hull!
A Pokol hamvába holt!



Oké, az a nagy helyzet, hogy ez a mittudomén mióta készülő Hang/zavar Avangerses ficemhez tartozik, és igen, dalszöveg. Az egész dal szívritmusra kezdődik, dobszó, mintha másodperceket számolna, aztán bejön az ének, kicsit elnyújtva, kissé könyörgő agresszíven, aztán a végén felgyorsul, jönnek a rendes verszakok, bekapcsolódik a gitár is (szintetizátorba nem vagyok biztos, hogy van, annyira nem vagyok penge ebből), viszont refréneknél mindig hangsúlyosabb a dob. Az utolsónál, meg a refrén és nemrefrén együtt akar szólni.
Jó, tudom, nem igazi metál, sőt talán még rock sem, szóval ez egy alternatív underground poprock, ha mindenképpen be kell határolnom. Amit soha nem fogok tudni, de mentségemre szolgáljon, hogy Loki szexi, amikor énekel.
Az a baj, hogy én tudoma dallamot, csak hangom nincs hozzá. Ez nem azt jelenti, hogy nem éneklem lelkesen írás közben :)
Azt szeretném tudni, hogy kiváncsiak vagytok-e a többi dalra (höhö versre), míg fel nem teszem azt a nyomorú novellát, vagy egyáltalán hagyjalak békén titeket?
Amúgy meg csak általános kirohanás.



8 megjegyzés:

  1. Nekem bejött, úgyhogy várom a többit is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez esetben muszáj lesz megirnom őket.
      Nyugi, csak viccelek.
      Mondjuk a novellában, úgysem szerepelnek ilyen részleteséggel.
      Örülök a lelkesedésnek! (És a fiúk is)

      Törlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz, nekem is tetszett, és jöhet még több ilyen.:D

    Ez belőle a kedvencem:

    "Szabadság volt a zászlónkra írva,
    s ordítottuk míg a torkunk bírta!"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy egész albumravaló van belőlük. És csak azok vannak kész, meg a fic negyedrésze. Szégyellem magam.

      Az volt az a pillanat amikor átmentem forradalmárba. Egyetlen mentségem, hogy Loki amúgy is ilyen lázadó jellem.

      Törlés
  3. Az a baj a jó versekkel/dalszövegekkel pardon/,hogy nem tudom elmondani mo tetszik bennük de
    Libabőrös a karom
    ps. felröhögtem Loki nevén. nem direkt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugi, én is vinnyogtam, bár kétség kívül hisztérikás felhanggal, mikor leirtam a nevét, Akkor még visszavonulhattam volna....

      Nekem már az is nagy győzelem, hogy megfogott, nem is kell tudni, hogy miért vagy hogyan, a lényeg az Érzés. "ölel"

      Törlés
  4. oh, wow wow wow! ez nagyon tetszik. magával ragad, és a végére teljesen beszippant, nem ereszt, és küzdhetek ellene, csak még jobban el fog nyelni. és ezért imádom annyira.
    hogy kíváncsi vagyok-e a többire? háthogyaviharbane? eleve a ficre is nagyon, mert amikor megláttam anno, hogy ilyennel is készülsz, örömömben dobtam egy tripla hátra szaltót :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fic...Szóval a fic...Hát az úgy volt, hooogy....megette a...kígyóm. Ez elég jó válasz? "nyomorultul tördeli az ujjait"
      Mindig zokogok örömömben, ha tetszik nektek egy versem, írásom, és most is vödörrel zuttyantom ki az ablakon a könnyeimet. Az önbizalmam meg ott mászik a háztetőn, a boldogságtól részegen.
      Ezek után már csak itt lesz a többi is!
      "nagyonszeret"

      Törlés