2014. február 6., csütörtök

Munka, tea, álmok


Nincs semmi bajom a munkahelyemmel, jól érzem magam, teszem a dolgom és ennyi. Jó, az irodai munka, pláne ez a fajta kissé monotonabb irodai munka, nem épp az álom melóm, de ha hozzáteszem azt, hogy legalább pénzt keresek, legalább van, nos, akkor nem is olyan szörnyű a helyzet.
Egy valami azonban nagyon zavar.
Tudni kell, hogy itt lent az iktatóban nem egyedül vagyok közcélú, hanem vagyunk még páran, és az egyik nőszemély, hát ne szépítsük, úgy nyalta be magát. Ez nem zavar, én is protekcióval kerültem be, csak az, hogy királylánynak hiszi magát és nem egy szorgalmas egyén.
Mondjuk, én tartom magam az aranyszabályhoz, hogy semmibe nem ártom bele magam, csak hát a velem szemben ülő, nyugdíjba készülő nőszeméllyel, Marcsival beszélgettem, és hát ez a dolog vett, számomra, egy nagyon kínos kanyart.
Mert Marcsi azt mondta nekem még a délelőtt folyamán, miután visszajött az iktatandó papírokkal, hogy megmondta a Verának, hogy majd velem lepecsélteti a dolgokat, mert sokkal gyorsabb vagyok. És még hozzátette, hogy a kiadott munkával is szépen haladok, meg le is fűzöm, aztán távozott.
És ez roppant kellemetlen számomra.
Meg kínos is.
Én nem kértem arra, hogy fényezzen, semmi szükségem rá, én csak becsületesen elvégzem, amit kell, megköszönik, és nekem ennyi bőven elég. Közben én is ugyanúgy netezek, eszegetek, meg drámaian az asztalra omlok, hogy még mindig nem mentünk haza, szóval egyszerű irodista vagyok és passz.
Magyarázkodni meg nem fogok, ha számonkéri rajtam, akkor megmondom, hogy nem én kértem, nekem is rosszul esik és egyáltalán nem tartok ilyet magamról.
Marcsinak meg nem mondhatom meg, mert úgyse értené, tényleg, félremenne a szándék és sértődés lenne a vége, amit szintén nem akarok, mert többet vagyok itt, mint otthon.
Hülye és kényelmetlen egy helyzet, de tartom a szám.
Na, de beszéljünk valami másról, valami kellemesebbről.
Itt, Győrben nyílt egy olyan bolt, hogy Minden, ami brit. Teát, kekszet, meg ilyeneket árulnak, drágább is, mint egy átlag bolt, viszont tényleg angol élelmiszerek vannak benne. Meg teák. A teák a legfontosabbak.
Láttam, mikor kitették a cégért és fél órán keresztül azon röhögtem, hogy az angolok nem is tudnak főzni. Számos szép erényük van, de a főzés nem tartozik ezek közé. Úgy állok ehhez, mint Poirot: ha elkezdenek bort készíteni hazamegyek Belgiumba.
Azért anyámmal karöltve csak betévedtünk, fekete teát meg kekszet vettünk, és most teázom és kekszet eszem és nagyon angolnak érzem magam. Ha hozzáteszem, hogy mind a melóhelyi gépem háttérképe, mind a mobilomé Mycrof, és a bejegyzés elejére kitett képet is méla vigyorral bámulom, nos, tényleg valahol a felhők között járok. (Dolgozom is, csak kell egy kis pihenés no. Csütörtökönként úgyis mindig hatig vagyunk)
Aztán ennek egyenes folyományaként elkezdtem filózni azon, hogy mit fogok csinálni, ha egyszer kijutok Londonba. Az biztos, hogy minimum fél napot azzal fogok tölteni, hogy azokon a nagy, piros, kényelmes piros buszokon utazgatok ide-oda. Annál is inkább, mert én naponta utazom a Volán-busszal, a mucsaröcsögés, bármelyik-pillanatban-széteshet fajtával, szóval nagyon ki akarom próbálni, hogy milyen lehet egy igazán kényelmes járat. Ami ráadásul kétemeletes is. És piros.
Mivel nyilván nem egyedül mennék, hanem veletek, szóval ti is beleszólhatnátok a programba, de én még két dolgot szeretnék látni. Az egyik a British Library, mert könyv, könyv, könyv, és zokognék a boldogságtól, meg az irigységtől, meg a tudattól, hogy nem vihetem haza a zsebemben.
A másik meg az az étterem, ahova Sherlockék jártak folyton. Tudom, hogy létezik a valóságban is, épp csak a neve nem jut eszembe, és beülnénk, és ti rendelnétek helyettem is, mert valószínűleg csak ülnék, vörösödő fejjel és nyikognék.
Na jó, a nyikogást elhagynám a nyilvános hely miatt, de a többivel nem tudok mit kezdeni. Az a baj, hogy nagyon fehér a bőröm, és viszonylag könnyen zavarba jövök, és ilyenkor úgy nézek ki, mint egy retardált pipacs. Ha ehhez vesszük a lelkesedésemet, meg az egyéniségemet, nos, mind jobban járunk, hogyha rám szóltok, hogy viselkedjek.
A többi programot rátok bízom, mert az a jó, ha mindig remekül érzi magát. Sőt, mivel mi nagyon szerencsések (és aranyosak és bűbájosak)vagyunk, ezért tuti összefutnánk Benedictel, Martinnal, és Gtissal is, és autogrammot is kapnánk és fényképezkednénk és a végén hazahoznánk őket a poggyászban :)
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, én néha el szoktam szórakozni azzal, hogy mi lenne, ha találkoznék a fent említett színészek egyikével, vagy valamelyik másik kedvencemmel, esetleg egy agyonajnározott íróval. Semmi profán, korhatáros dolog, csak ilyen rózsaszín rajongás az egész. Tuti, hogy egyből elfelejtenék angolul, de még magyarul is, és csak mutogatnám a tollat meg a papírt, és néznék kiskutyaszemekkel, hogy lééégyszi írd alá!
De azért van némi rutinom autogrammkérés ügyben, mert a győri szinészektől rendszeresen szoktam kérni, és szép, értelmesen meg illedelmesen elő tudom adni a dolgot, bár ez nem jelenti azt, hogy ne lennék iszonyatosan izgatott. Emlékszem, az első aláírásomat Dörner Györgytől kaptam, asszem általánosba jártam. Valami nyári fesztivál volt, és ez a fenomenális hangú úriember elszavalta a Welsi bárdokat.
Utánozhatatlan volt, és utána, szabályosan remegő térdekkel kértem meg, hogy adjon egy autogrammot.
Azóta már jópár összegyült és az a tervem, hogy pólóra fogom tetetni őket, csak még nem jutottam el odáig. Pedig nagyon jó kis póló lenne. Az elején egy I Love Színház, a love helyén szivecske, és a hátulján, meg az aláírások.
De van más ötletem is pólótémában.
Szeretek keresztszemest varrni, még ha csak néha-néha fogok bele, és van egy árnyékképem Sherlockról. Johnról is keríteni kéne egyet, ha tudtok ilyenről szóljatok légyszi. Aztán lehet kapni olyan rácsos anyagot, amivel keresztszemes lehet hímezni bármilyen anygara, így pólóra is, és mosásban feloldódik. No most mennyire pengén nézne ki egy fehér póló, elől Sherlock árnyékképével, hátul Johnéval! Esetleg egy CSI:Baker Street is odaférne.
Esetleg egy olyan pólót is kéne csinálni, ami a bloggerek örök és dicsőséges társadalmát hirdeti, de ez nem kiforrott.
Az írással kapcsolatban, be kéne próbálkoznom egy Night Vale ficcel, de először ezeket fejezzem be. Meg azt a Csengetett Mylordos kihívást, amit Candyval és Lidérckével karöltve indítottunk el. Ugyan még nem kaptam se szavakat, se címeket, de remélem, hogy nagyon extrák lesznek. Nem annyira a kihívás, mint inkább a visszakapás miatt, mert én szemét voltam. És nagyon sokat kellet gondolkoznom azon, hogy szemét lehessek.
Plusz Candyval meg egy meglepetés Shendersonon dolgozunk, nem hiszem, hogy normális voltam, mikor rábólintottam, de hát tetszik. Nagyon poén lesz.
A Jim/Loki, Kiddyvel való közös munka a héten felkerül, szintén humor kategóriában.
És mivel többeknek tetszett a Poirot/Sherlock crossover, úgy tűnik kénytelen leszek megvalósítani.
Cserébe szeretnék kérni egy Doktoros novellát. Kilencesnek örülnék a legjobban, de felőlem aztán az a Doktor szerepel benne, aki a legszimpatikusabb. Nagyon pofátlan vagyok?
Ha igen, akkor ezt vegyétek semmisnek, és helyette legyetek boldogok, kreatívak, ihletettek, reményteliek és alkossatok!

8 megjegyzés:

  1. Ez a helyzet elég kellemetlen lehet, de nem lehet alaptalan, ha így találja. Már az jó, ha rendesen végzed a munkád, más még arra sem képes.
    A karácsonyi ajándékaim egy része ebből a boltból került ki, azok a csokik Istenem, keksz. A kekszet elpusztítottam, a teát még tartogatom (sajnos az nem onnan van, de majd legközelebb!)
    Én nagyon izgulok, jövő ilyentájt megyek, sulis kirándulás. Hirtelen nem is tudom mi mindent akarok, a tanárt tuti elrángatom a Baker Streetre, Sherlock múzeum, bár ivós nem vagyok, van jó pár történelmi pub, oda szívesen benéznék. Shakespeare's Globe Theatre, csak jussak be.
    Az Imperial War Museum is kedvemre való lenne. Downing Street. Westminster. Buckingham Palace. James's Palace. Madame Tussauds's.
    Csak úgy, sétálgatni, templomok, kastélyok, parkok oooh parkok... ebből aligha fog sok megvalósulni. De nem, nem hagyhatom ki a Baker Streetet. Jóságoség. Annyira lázba hoz, és annyi mindent meg szeretnék nézni, nekem évek kellenének, hogy mindent rendre kiélvezhessek, annyira más világ. Aztán ez még csak London, ott van még egész Anglia, Skócia, Wales, Észak-Írország és Írország, ezen kívül még pár északi ország érdekel még, annyi a látnivaló, de nem érzem úgy, hogy ezek az álmok megvalósulnának. Attól függ, hogy hogy alakul a további életem.
    Jó nagy poggyászt vinnék, én melléjük csomagolnám még David Tennantet és Rupertet. Lenne még pár jelölt, de egyelőre velük is beérem.
    Nekem lenne merszem kérni (azt hiszem), hiszen ők is emberek, "csak" megszemélyesítenek pár általam magasztalt karaktert. Szóval talán ki tudnék bökni valami olyasmit, hogy Would you sign this for me? Aztán meg Thank you áradat, remélem ez menni fog (úgy beszélek, mintha biztosra venném ezt a lehetetlen találkozást).
    Póló! Nekem kelleni fog egy I AM SHERLOCKED póló, és egy olyan, ami tele van ezekkel: #IbelieveinSherlockHolmes #Sherlocklives #NotDead ésatöbbi. És nem maradhat ki a NOT MY DIVISION sem.
    Az irományokat szeretettel várjuk :)
    És igen, azt mindenképpen valósítsd meg. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eléggé kényelmetlen. Én ebből nem kértem, de hát most ez van.
      Másoknak biztos nagyobb problémájuk van, én meg most attól is savanyúnak érzem a szőlőt, hogy ezt így elpanaszkodtam. Mert milyen jogon terhelem én a közösséget ezekkel a piti kis ügyeimmel, mikor másnak sokkal súlyosabb és keményebb a helyzete. Persze ilyen jogon boldognak se szabadna lennünk, hisz az egész világ szarban van (elnézést az alpári kifejezésért).
      Nehéz ügy ez és szépen lassan le lehet vele süllyedni a depresszió mocsarába, de azzal szoktam visszatartani magam, hogy attól, hogy én nem eszem meg a főzeléket a szegény nem lakik jól.
      Át is nyergelek arra a témára, hogy mész a suliddal Londonba! Te piszok, sunyi, alávaló mázlista te! El tudom képzelni micsoda izgatott lehetsz! Kérlek a nevemben is menj el a Baker Streetre, meg a pubokba, meg a templomokba, meg ide-oda és fényképezz! A fénykép nagyon fontos! És érezd nagyon jól magad! És most futok egy kört, amiért elmehetsz, tényleg, nagyon graulálok hozzá!
      Írország engem is vonz, a tengert akarom látni, ahogy a sziklafalaknak csapódik, a tájat, a szelet, mindent.
      Ne aggódj, ha nagyon szeretnéd, akkor be is fogod járni a világot. Nem is annyira pénz, inkább elhatározás kérdése, meg bátorságé, de én hiszek benned :) Mint egy jó edző. :)
      Az autogrammal kapcsolatban nekem nagyon pozítív élményeim vannak. A színész tuti, hogy látja rajtad, hogy iszonyatos zavarban vagy, és épp ezért nagyon természetesen viselkednek, meg aranyosak, szóval nem kell félned, hogyha lesz olyan mázlid, és lesz, akkor menj oda nyugodtan, legyél nagyon udvarias, mosolyogj és biztos, hogy kapsz :) És kérd meg, hogy ugyan üzenjen már valamit a kis magyarországi rajongóknak is!
      A te pólóid is menők, remélem hamarosan már ilyenekbe fogsz flangálni, mert ez jó :)
      Irok az irnivalót, remélem nem csalódtok majd bennük, ahogy a crossoverbe sem!

      Törlés
    2. Mielőtt felforr a teavíz még írok gyorsan.
      Mindenkinek a saját problémája a legnagyobb, ez így van rendben. Ez nem verseny, hogy "hah csak ennyi a bajod? nekem ennél ezerszer rosszabb". Nem szerencsés eset. Normális, ha egy felsős a töridolgozat miatt sír, ha egy középsulis az érettségi miatt, ha a nyelvvizsga vagy éppen munka miatt, természetes, hogy az adott problémák közül téged ez érint és ez nem hagy nyugodni.
      Óh, én gaz! Igen, igen, főleg mikor még elég kérdéses volt, hogy mehetek-e egyáltalán, de reménykedek. Köszönöm, képek mindenképpen lesznek, csodás alkalom lesz, hogy kicsit körbenézzek, és őszintén... nem reménykedem, hogy egyáltalán beléjük , de nagyon jó lenne. Lehet egy próbát megérne, hogy megkérjem, bemászna-e egy picit a bőröndömbe. Csak egy icipicit, csak addig amíg bezárom.
      Nekem már most bűntudatom van kábé, hogy egyáltalán leszólítsam. Megint úgy beszélek róla amúgy, mintha ez tervbe lenne véve, hogy ő épp akkor épp ott és ááá... ők. Úgy értem ők. Lenne pár jelölt, akitől autogramot kérnék...
      Annyi csodálatos hely van. Bátornak épp nem mondanám magam, főleg egyedül nem, de majd csak lesz valahogy..!
      Ki nem hagynám azt sem, hogy I DON'T UNDERSTAND. A hátulján a still don't változata. Én is remélem, hogy flangálhatok ilyenekbe :D
      Nem fogunk, tudom :) sok sikert az íráshoz!

      Törlés
    3. Én is tudom, hogy ez nem verseny. A bajom az, hogy nem akarom túlzásba vinni a panaszkodást. Épp azért, mert tudom, hogy másoknak nagyobb a gondja, még akkor is ha történetesen velem egyidős, és igazságtalanságnak érezném, hogyha magamat tolnám előtérbe.

      Azért fog így lenni, mert így akarod, hogy legyen. Lehet, hogy hülyeségnek hangzik, de ha valamire nagyon vágysz, és nagyon akarod, és többször is leírod, meg újra és újra elképzeled, akkor azt eléd sodorja a Sors. persze lehet, hogy elsőnek nem ismered fel, de attól még az az volt, amire vágytól. És egy év nagy idő.
      Azt hiszem te lennél a legjobban meglepődve, ha tényleg bemászna a bőröndbe :)
      Hát sok sikert, neked is, mindehez amit szeretnél és én is szeretettel várom a te irásaidat!

      Törlés
    4. Igen, de ez a te blogod, az ember azért jön ide, hogy a te bejegyzéseid olvassa. Ez a te világod, nem mondhatják meg, hogy mi legyen benne, ráadásul olvasgatás közben a saját bajaik is lehet háttérbe szorulnak egy kicsit, kicsit megfeledkeznek róla, kicsit jobbnak tűnik a helyzetük, who knows?
      Aki meg nem akar ilyet olvasni, az meg nem olvassa. Vagy ez csak szerintem működik ilyen egyszerűen? :'D

      Sajnos sokszor tapasztaltam ennek az ellenkezőjét, nálam a reménykedés már csak névleges formalitás legtöbbször. Szeretek úgy állni a dolgokhoz, hogy nem várok el semmit, és ha ennek ellenére mégis valami olyannal törölne képen az Élet, amit szeretnék akkor boldog vagyok, ha meg nem, akkor meg élvezem anélkül a pillanatot, hogy csalódás érne, mert "jaj nem láttam, jaj nem jött el, jaj nem kaptam ezt meg azt". Ezt ilyen ártalmatlan spamnek tartom, akit igyekszem kiszűrni, de kinyitom, ha látom, hogy ki a feladó :D
      Átjavítva lehet felrakok még egy régebbit a napokban..!

      Törlés
    5. Figyelj ez innen, az én nézőpontomból tök logikus és érthető, de ez tipikusan az a helyzet, amit más akkor sem fog megérteni, még akkor is, ha nagyon, nagyon, nagyon megértő. Mert ő nem én vagyok.
      És ha hozzávesszük, hogy én még magammal se vagyok kibékülve, akkor látható, hogy ezt a témát itt és most érdemes felfüggeszteni.
      És igen, jobb napokon ez ilyen egyszerű. Csak akkor nem az ha túl sokat gondolkozom rajta. Most túl sokat gondolkoztam

      Én meg pont úgy vagok vele, hogy a remény hal meg utoljára, meg a sejtszintű enzimműködés.
      Az jó, ha nem bízod el magad, de az ilyen ártatlan képzelgések nem minősülnek annak. Csak játszunk a gondolattal, de tudjuk, mélyen, legbelül, hogy ez nem igazán fog összejönni, így aztán nem is bánjuk annyira.
      Élvezd csak minden egyes kis pillanatot, és fényképezz. Ezt nem tudom elégszer mondani :)
      És most egy szolid, ám jól irányzott rúgással az írások felé terellek.

      Törlés
    6. Értem. Ahogy gondolod, a te blogod, te döntöd el mit akarsz és mit nem akarsz kiírni, te tudod, hogy mit érzel ezzel kapcsolatban :) a sok gondolkodás sajnos itt is megvan, csak én nem a mindennapjaimmal vagyok így, hanem amikor írni próbálok, aztán nem merem felrakni.

      Van benne valami, csak én sajnos nagyon könnyen átesek a ló túloldalára, pesszimistább alkat vagyok, ezért tényleg jobb, ha nem is reménykedem, mintsem csalódnom kelljen, de ez nem jelenti azt, hogy nem örülök a jó dolgoknak. De hát én valahogy így működöm, azt hiszem.
      Nem tudom elégszer megköszönni :) és rávágni, hogy igen, természetesen minden lesz!
      Kíméld szegény hátsóm, megyek már D:

      Törlés
  2. Szia :)
    Most olvasom a blogodat, meg tudlak érteni, én is voltam abban a társaságban, mit ne mondjak, sajnos akkoriban is "pofára" ment minden, aki nem tetszett, azt eltávolították. Undorító, kétszínű banda volt, a szemembe vigyorogtak, a hátam mögött meg jól megkeverték a szart, főleg ez a marcsika, hogy rohadjon meg!

    VálaszTörlés