2014. szeptember 10., szerda

Doctor Who? 8. évad harmadik rész - Robotok Sherwoodban

Rövid poszt, de azért SPOILER!
Nagyon örülök, hogy ezúttal volt türelmem várni és kialudni az első mérgemet, mert ha én akkor, azon frissiben leirtam volna a véleményemet, hát a betűk szégyenükben nem jelentek volna meg a képernyőn.
Szögezzük le, így még az elején, hogy én alapvetően szeretem ezt a sorozatot, szeretem Tizenkettetest, és még Clarat is, főleg ha nem kavar sok vizet, a régi éráról nem is beszélve, amit körülbelül mióta meg akarok már szerezni, de, itt jön a de, meg az, ami egész végig a fejemben motoszkált:
Moffat, hogy baszna meg egy jegesmedve! Mi a szar volt ez?
Ezt én nem vagyok hajlandó DW résznek elismerni, nem és nem, a címet meg csak azért raktam be, hogy legyen valami rendszer látszatja a dolognak. Először is hol volt a Doktor? Capaldi igen, őt láttam, megvolt, szépen játszik, puszi a fejbúbjára, de a Doktor csak néhányszor bukkant fel. Az elején mikor azokról a helyekről mesélt, ahová elvihetné Clarát, amikor elfogták a robotok, mikor kiszabadított mindenkit, meg a végén az utolsó öt percben. Közben? Közben nem volt jelen, és talán itt kéne hangsúlyoznom, hogy ez személyes vélemény, ha esetleg még nem esett volna le. Nem, mert akit láttunk, az csak egy kakaskodó öregember volt, aki kényszeresen belemászott minden hülye vitába, és gyakorlatilag csak egymás farkát méregették Hoodocskával.
KA-RAK-TER-HŰT-LEN-SÉG!
Mert a Doktor Nem. Csinál. Ilyet.
Nem is a kanálon vagyok kiakadva, hanem azon, hogy egyáltalán leállt ezzel a fickóval. Aki nem elég, hogy belelőtt a TARDIS-ba, bár az ilyesmi előfordul, hogy levág egy gombot a Doktor kabátjáról, de még folyamatosan röhög, mint valami idegbeteg hiéna és állandóan valamiféle gyerekes feltűnési vággyal veti bele magát az összes jelenetbe. És a Doktor ezzel áll le. Aki küklönben sem lehet Robin Hood, mert olvastam Robin Hood történetét, az indián és pöttyös könyvek helyett is, és ez a vigyori pacák nem ő volt, csak a név ugyanaz maradt. Nyilván nem vártam valami drámai hőst, de akkor is! El nem hiszem, hogy a szigetországi rajongóknak nem szúrta a szemét.
Úha, megint kezdek kiakadni, bocsánat, igyekszem normálisabb lenni.
Szóval a Doktor még egy nyamvadt kanállal is menőbb úgy körülbelül bárkinél és nagyon nem kellett volna sem az ijászkodás, sem a pincejelenet, vagy legalábbis nem így. Ahol Clara hirtelen megint okos lett. Kezdem újrafogalmazni a problémám ezzel a nővel kapcsolatban, méghozzá egy szóban: kirakatbábu. Legtöbbször azért van ott, hogy legyen, aztán valakinek eszébe jutott, hogy neki mintha irtak volna észt is, és akkor hopp! ráhúzzák a gondolkozósapit, és Clara máris okos. De nem azért mert ő okos nő, hanem azért mert megmondták, hogy az legyen. Remélen érthető mit akarok kihozni ebből. Néha igencsak azt akartam a Doktor hagyja ott, hadd bazsalyogjanak Hoodocskával egymásra, de azért a végén, mégis Mariant rántja elő neki. Valószínűleg a kalapjából, mert már indokot nem tudok, hogy hogyan került oda olyan marha gyorsan, bár ez még mindig sci-fi kéne, hogy legyen. Hát talán a következő részekben.
Voltak még szép loikátlanságok, csakhogy a szereplők mellett ez se maradjon ki. Elsőnek ott van, hogy a Doktor miért nem tudta, hogy létező alak volt? Ő aki bejárt teret, időt, meg számolatlanul menti a Földet is, és puszta szórakozásból terem a legkülönfélébb helyeken, ez az infó lemaradt volna neki? Na ne.
Másodszor a Doktor soha nem csak áll és néz. Itt mit csinált, míg a másik két kakaskánk fent harolt? Hát csak állt és nézett. Azt hittem, hogy most azonnal megyek és megváltom a repülőjegyet, aztán lekenek két akkorát Moffatnak, hogy a feje háromszor is körbefordul a nyakán.
A harmadik gyönyörűség az arannyíl. Ha annyira kellett a robotoknak az arany, akkor a városbíró miért aranyból csináltatta? Mert így volt a könyvben is. Ha-ha jó vicc. Jah meg azért, hogy a végén hárman lőhessenek egy nyillal. Illetékest kérdezek: ez kivitelezhető, vagy csak jól néz ki? A vivásról tudom, hogy csak jól nézett ki, bár nem adnák rá három pontnál többet a koreográfusnak. Jó, őket nem szidom, mert nah, tényleg becsületesen dolgoznak. A színészek is, és tényleg nem velük van bajom, hanem azzal aki kitalálta!
Megint felforrtam. Menthetetlenül nem tetszett ez a rész, karakterhűtlen, logikátlan, és az a folyamatos röhincsélés! Te jó ég! Mintha túlságosan ellenpontozni akarták volna a Doktor morózusságát, de nagyon rosszul sült el. Valaki nyugtasson meg, hogy én azért nem vagyok ilyen elviselhetetlen.
Nem is mondanék többet. Nem tetszett, elfelejtem, hogy létezett, várom a következő részt, ami félelmetesebb beütést kapott.
(Kárpótlásul hozok beszámolót a színházi nyilt napról, vidámabb és hosszabb lesz, meg képekkel teletüzdelt ezt megigérhetem)

4 megjegyzés:

  1. A DW-t nem ismerem, de ehhez képest irreálisan nagy érdeklődéssel olvastam végig a véleményedet, talán mert annyira bírom a stílusod, hogy akár egy bevásárlólistát is élveznék tőled :'D
    Várom a színházas beszámolót! Szeretem a beszámolóidat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sirok.
      Ott volt az előző két posztom.
      Ott van valahol a crossoverem.
      Ott van a versem, bár most ahhoz nem tudom, hogy irtál-e valamit, csak Candyban vagyok biztops.
      Erre jössz, és megtalálod e z t.
      Ahol ki vagyok akadva és dühös vagyok és el akarom felejteni, mert nem hiszem el, hogy megtörténhetett és jössz te és kommentelsz.
      Összeomlottam.
      Félre ne értsd bőrömből kibújósan örülök, hogyha irtok, csak ehhez miért?
      A színházas érkezni fog, valamikor hirtelen.
      A bevásrlólista mintha az én szövegem lenne, de egye fene használhatod.

      Törlés
  2. Túlestem rajta.
    Istenkém.
    Úgy érzem, ebben a részben semmibe vették az eddig kialakított képet Tizenkettesről és az egész átment hát, tényleg kakaskodásba. Pedig én úgy kezdtem el, hogy na, csak nem lesz ez olyan szörnyű, 1190, imádom a kort, keresztes hadjáratok meg minden...
    Azért a Robin Hoodot alakító színész miatt jár a pirospont, legalább is nálam. Ugyanis ő játsza Leonardót a Da Vinci Démonaiban és valami zseniális a fickó. Robin karaktere viszont annyira nem, de Tom Riley miatt elnéztem.
    Clara... Jaj, ez a lány. Teljesen egyetértek azzal, amit itt leírtál, ebben a részben kifejezetten csak úgy volt és fangirlködött szépruhában, aztán hirtelen kivágta magát a szorult helyzetből (ami szerintem egy tökéletesen felesleges jelenet volt, de mindegy).
    A robotok viszont tetszettek. Baromi jól néztek ki, na. *úgy tesz, mint aki nem középkor-mániás* A kereszt alakú halálsugár vagy mi az isten a homlokukon nagyon tetszett, meg a félrehúzódó páncél és alatta az az arc... Tök jó.
    Ezek az apró kis dolgok tetszettek, egyébként az egész rész annyira értelmetlen, tényleg, tele van hibával, és azt a nyilas jelenetet a végén el se hittem. Ez mekkora nyomiság? Úristen.
    A következő rész viszont elég jónak ígérkezik... :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nesze, ingyentea meg vigaszölelés.
      Bátor vagy lányom, szerintem nem vesztettél volna semmit, ha kihagyod.
      Alapvetően én is vártam, mert középkor, kedvenc korszak, kardok, páncélosok, csaták, meg minden egyéb, lepacsizhatunk erre kapunk egy ilyet.
      Óh a színészel nem volt gondom, jóképű volt a srác, meg azért jó volt közte és Capaldi között az összhang, csak a szerep. Arra vagyok oltárira kibukva.
      Jé, tényleg egy kicseszett fangirl volt! Ami még hagyján, mert szerintem azért mi is tudnánk ilyet produkálni, csak az összkép ugye.
      Mint a másik középkormániás felfedeztelek, esélyed nincs elrejtőzni. A robotok voltak a legjobbak az egészben. "Halálsugár" XD Tényleg. Jól csapatták, meg hát páncélosok voltak. :)
      Nah nem csak nekem szúrta a szemem a megoldás. Amúgy miért nem kértek meg valakit?
      A következőnek láttam a trailerét. Várós.

      Törlés