2014. április 3., csütörtök

Memento mori


Tartalom: Sam teljesítette a próbákat, de belehalt. Dean őt, míg Castiel az angyalokat gyászolja.
Páros: Destiel
Fandom: Supernatural
Műfaj: egyperces angst
Korhatár: 14+
Figyelmeztetés: enyhe salsh (észre se fogod venni), alternatív nyolcadik évad vége, alkohol
Megjegyzés: Végre befejeztem a nyolcadik évadot, és hordják el magukat a búsba, mert már megint nem tudtak happy endet írni. Legalább egy kicsit. Úgyhogy ez egy feldolgozási és túljutási kényszerből megírt szösz, ahol a szereplők helyettem is isznak.



A szél felkapta a füstöt és szürke gomolyagonként végigtekerte a fák ágain, a szikrákból is fel-felkapott egy marékkal, talán, hogy feldíszítse komor sálját, de aztán csak leszórta a szárazon recsegő fűre. Dean cseppet sem bánta volna, ha felgyújtja az egészet, de nem sok esélyt látott erre. Pedig szívesen bámulta volna, ahogy végiglobog az avaron, az erdőn, átrágja magát a bunker vasajtaján és semmivé porlasztja az egész kócerájt. Mit bánta ő, hogy odaveszik több évszázad munkája, az összes feljegyzést, a rengeteg felhalmozott, papírba zárt tudás!
Sam halott, nélküle meg semmit nem ér az egész. Se az Egyetemesek, se a vadászat, semmi.
Vadásztemetés kapott, a sírhelye sem volt több egy közönséges gödörnél, amit két óra megfeszített munkával kapart ki. A lapátot is eltörte mire végzett, még most is ott heverhet, ahová dühében elhajította. Mikor végzett ölbe vette Sammy testét, azt a magatehetetlen, puszta hús, csont, izom és vér bábut, ami kétségbeejtően hasonlított az öccsére. Lassan sétált a sírhoz, felszegett fejjel, a gyötrelemtől meggyűrt arccal nézett farkasszemet a feketén ásító gödörrel, mert nem bírta Sam arcát látni. Nem akarta leolvasni róla ugyanazt, ami a saját fejében vert visszhangot, hogy cserben hagyta, megint nem vigyázott rá.
Óvatosan eresztette le a gödör mélyébe, elrendezgette a végtagjait, a lábait kinyújtotta, a kezét keresztbe fonta a mellkasán, és kisimítgatta a homlokából a hajtincseit. Még mindig olyan lehetetlenül hosszúak voltak, talán le kellett volna vágnia, hiszen most nem tiltakozhatott volna. A bizarr gondolattól felcsuklott és egyetlen pillanatra megingott a józan esze. Olyan élesen látta maga előtt a jelenetet, ahogy fütyörészve nyisszantja le a tincseket, olyan mulatságos volt a gondolat, hogy azonnal tudta nem engedheti kibukni magából a hisztérikus nevetést, mert végleg átlépné azt a határt, ami elválasztja az őrülettől.
Nem mintha nem lett volna csábító az eshetőség, de csak Sammy miatt fojtotta el. Fogalma se volt, hogy merre járhat a lelke, de ha valahogy látja, akkor ne kelljen ezzel szembesülnie. Összeszedte magát, kimászott a sírból, a testet lelocsolta szenteltvízzel és sóval, majd felgyújtotta. Aztán csak nézte, hogyan szűnik meg végképp a testvére.
Nem tudta mennyi ideig figyelte a lángokat, de mire felocsúdott már javában éjszaka volt, és remegett a hidegtől. A tűz zsarátnokká csitult, a hamu alatt bíbor lidércfényként rajzolta ki Sam testét, hogy aztán önmagába fulladjon. Dean csak nagy nehezen bírt elszakadni a látványtól, mintha a puszta tekintete visszafordíthatná az egészet, visszahozhatná Samet az életbe és ez az egész nem lenne több, mint egy rémálom, ami elmúlik, mihelyt feljön a Nap. De a valóság ezúttal sem idomult Dean kedve szerint, így kelletlenül elfordította a tekintetét, megkereste a törött szerszámot és betemette a sírt. A munka lassan haladt és az eső is eleredt, de mikor megtörölte az arcát rájött, hogy ő sír. Nem érdekelte, nem kellett senki kedvéért megjátszania magát, hagyta, hadd folyjon végig az arcán, mert Sam megérdemel ennyit.
Fejfának kereszt alakban összeszögelt léceket használt és a késével véste belé a nevet, meg a két dátumot. Egyszer sem vágta meg magát, pedig úgy remegett a keze, ahogy talán életében csak egyszer, mikor először sütött el egy fegyvert.
- Bocsáss meg nekem Sammy. Kérlek bocsáss meg! – suttogta a néma keresztnek. Mélyet sóhajtott, hátat fordított neki és visszasétált a bunkerbe. Csak egy villanyt kapcsolt fel, nem akart világosságot, nem akarta látni a kongó ürességet, csak annyi fényt akart, ami elég ahhoz, hogy ne essen hasra valamelyik bútorban, vagy a sörös rekeszekben. Az árnyékok körülötte gomolyogtak, és bár tisztában volt vele, hogy egy szörny sem törhet be a bunkerbe, mégis kísértetnek tűntek.
Fantomujjak simítottak végig a gerincén, jeges lehellet bizsergette a tarkóját, de nem volt körülötte senki és semmi. Egyedül maradt a gondolataival, a lelkiismeretével és az egésszel szarsággal, ami a nyakába szakadt.
Leült az egyik székbe, a lábát felrakta az asztalra, fél kézzel maga elé húzot egy zsugor sört és inni kezdett. Nem gondolkozott, nem merengett a múlton, nem idézett fel emlékeket, csak ivott, komor tekintettel meredve a homályba burkolózott sarokba.
- Dean! - szólalt meg Castiel. Dean nem nézett fel, csak erősebben szorította a dobozt. Minden önfegyelmére szüksége volt, hogy ne vágja hozzá, mert ha most enged a kísértésnek a dobozt követi egy második, egy harmadik, az összes, aztán a szék, aztán véresre veri az angyal képét, ahogy vele tette. Csak éppen nem fog félmunkát végezni.
- Kopj le! - morrant fel Dean. A szavakat épp, hogy csak ki lehetett venni, de a hanghordozás félreértelmezhetetlen volt.
- Nem tudok – válaszolt Castiel.
Dean vett egy mély, reszketeg levegőt, eltolta maga elől a söröket, aztán komótosan kipakolta az asztalra a rejtett fegyvereit, hátrább tolta magát székestől az asztaltól, keresztbe fonta karját a mellkasán és gyilkos tekintettel nézett Castielre.
- Egy percet kapsz, aztán rajtad frissítem fel a kínzómesteri tudásomat. Ezt is csak azért, mert akármennyire is elcseszett vagy, párszor megmentetted a seggemet.
- Nem hiszem, hogy...
- Ötvenkilenc...Ötvennyolc...Ötvenhét...
- Nem vagyok többé angyal.
Dean hitetlenkedve megcsóválta a fejét, és az arcán egyszerre ült ki az elkeseredettség és a káröröm.
- Szép volt Cass. Egyéb elbaszott dolog, amit pont most, az öcsém eltemetése után kell közölnöd velem?
- Sajnálom.
- Faszt sajnálsz te!
- Tudom, milyen szoros volt közöttetek a kapcsolat, és megértem, hogy most nehéz időszakon mész keresztül.
- Tudod? Tényleg tudod? - Dean felugrott, a szék csikorogva vágódott neki a falnak. Ökölbe szorított kezekkel, ugrásra kész izmokkal, feszültségtől villámló tekintettel meredt a férfira, aki nyomorultul ugyan, de állta a farkasszemet.
- Van fogalmad arról, hogy hányszor okoztam neki fájdalmat? Hogy én rángattam bele ebbe az egészbe? Hogy én okoztam a halálát?
- Sam csak azt tette ami helyes.
- Megtennéd, hogy nem játszod a bölcset? Csak tűnj el, menj ahová akarsz, és hagyj engem békén!
- Nincs hová mennem.
- Momentán pont leszarom a bajodat. Csak inni akarok és felejteni, olyan kurvára nagy kérés ez?! Addig akarok vedelni, amíg azt is elfelejtem, hogy miért kezdtem el.
- Dean. Tedd le a kést.
Dean meglepődve nézett le, de nem rémlett, hogy mikor vette fel, de most nem akarózott elengednie, jól esett a fogása, megnyugtatta, biztonságot adott, azt a tévképzetet, hogy mindentől megvédheti.
- Lejárt az egy perc – jelentett ki lágyan. - Takarodj!
Castiel még mindig nem mozdult. Félredöntött fejjel, komolyan nézett Deanre, majd lassan megkerülte az asztalt, a vadász elé állt, megfogta a kezét és addig emelte, míg a penge hegye nem ért hozzá a kabátjához, pontosan a szíve felett. Nem szólt semmit, csak figyelt és várt. Dean végül kitépte a kezét, megfordult és ordítva elhajította a kést, az rezegve állt bele a lambériába. Az ex-angyal gyengéden megfogta a vállát, pont ott, ahol egykor megragadta és kihúzta a Pokolból. De most Castielnek volt szüksége arra, hogy megmentsék, sokkal jobban, mint Deannek, akiben az életösztön úgyis felül fogja írni a gyászt, még akkor is, ha erről fogalma sincs, és ha lenne is, akkor is elutasítaná, de Castiel nem embernek született.
Dean visszatolta a székét az asztalhoz, felvágta az egész rekesz alkoholt az asztalra, kihúzott egy széket Cassnek is, leült a magáéra, majd intett az ex-angyalnak, hogy foglaljon helyet.
- Cass sör, sör Cass. Igyál.
- Még mindig nem vagyok biztos benne, hogy ez a legmegfelelőbb módja a gyászolásnak.
- Kuss – intette le Dean. Felnyitott két dobozt, az egyiket Castiel kezébe nyomta, a másikat hozzákoccintotta, majd alaposan meghúzta, az ex-angyal pedig követte a példáját.
- Akarsz beszélni róla? - kérdezte végül. Valahol azt látta, hogy ilyenkor jót tesz ha az ember kibeszéli magából.
- Nem – ignorálta fagyosan Dean – És te sem akarsz.
Csak ültek némán egymás mellett, az asztalt pedig lassan betöltötték az üres üvegeket. Valahol kint a szél jajsikolyaitól terhes éjszakában kitaszított angyalok ezrei kerestek választ és felelőst, akin bosszút állhatnak. Valahol a csillagok távoli fényvérével pettyezett éjszakában egy gyógyult démon kereste az utat a megbocsátáshoz. A bunkerben pedig két férfi, egy vadász, és egy ex-angyal ült tort elvesztett testvéreik és életük felett, némán hallgatva soha össze nem forrt szívük lüktető gyászdalát.

14 megjegyzés:

  1. Szia!:(

    Jaj nekem.:( Ez olyan fájdalmasan gyönyörű volt.:((( Átjött minden érzés, minden kín, a fájdalom, a veszteség, a kétségbeesés, a keserűség, a gyász. És a barátság. Hogy ők ketten még ott vannak egymásnak, számíthatnak egymásra és együtt túl fogják élni mindezt és együtt mindent megoldanak majd. Amikor a kést Cas a mellkasához fogta, egy pillanatra megállt bennem az ütő és könyörögtem, hogy "ne, ne ne, ilyet nem tehetsz velünk!". Hál Istennek nem tetted.:) Annyira szép volt ribikém, le a kalappal.:)))) Fájó, de egyszerre szép. Ez van, angst-függő vagyok.:)

    Egy apró megjegyzés.
    "Egy percet kapsz, aztán rajtad frissítem fel a kínzómesteri tudásomat. Ezt is csak azért, mert akármennyire is elcseszett vagy, párszor megmentetted a seggemet." - itt ha jól értem, akkor párbeszéd lenne, de lemaradt a gondolatjel.

    Nem tudom, hogy mit mondhatnék még. Ha eljutsz a 9.03-as rész végére, kíváncsi vagyok, hogy megint kiírod-e magadból a bánatot, amit mindannyian éreztünk.:)

    Még még még.:) Imádom a novelláidat.:)

    Puszillak.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ott tényleg lemaradt a gondolatjel, kösz, hogy szóltál, rögvest pótolom.
      És ez volt az, amihez tudopk hozzáfűzni valamit, emrt a további reakcióm kimerül az afeletti örömömben, hogy megríkattalak.
      Mindig öröm, mert ez azt jelenti, hogy átjött, szóval szeretve és imádva vagy a köbgyökön.
      Miért nem tudok normálisan válaszolni ilyen gyönyörűségekre? Amikor megérdemelnéd, de ezek a szépséges szavaid! Úristen, cseppfolyóssá olvadtam.
      A kérésednek sem lehet ellenállni, szóval lehet számítani még hasonlókra, mert na.
      És átjött!
      De ne aggódj, az meg sem fordult a fejemben, hogy megöli, mert nem. Azt nem bírtam volna ki.
      Örülök, hogy ittjártál, hogy elnyerte a tetszésedet és a komentednek.

      Törlés
  2. Ó istenem
    Nem ismerem a Supnatot, tényleg nem, de szoktam velük kapcsolatos novellákat olvasni. És ez... ez... ez valami elképesztő volt. Faltam a betűidet, csillogó szemmel, aztán könny lopózott a szemem sarkába és orvul kicsordult, mert a testvérhalálnál aligha van borzasztóbb dolog ezen a világon, legalábbis nekem a testvér az szent. Gyönyörűséges a megfogalmazás, tőled nem is vártam mást, a mesés szókapcsolataidtól teljesen elaléltam, és közben szipogtam, mert ilyen tökéletesen fájdalmas szépséget lehetetlenség írni, de te megtetted.
    Köszönöm az élményt.♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézz Supnatot, mert megérdemli. Te is megérdemled :)
      Én ezt nem is érdemlem meg, de nagyon jólesik, hogy ilyen gyönyörűségeket mondasz nekem. Boldog kis esőfelhővé változom, vagy napraforgóvá, vagy bármivé ami szép és boldog és nagyon szeret.
      Szivesen, és majd egyszer kapsz normális reagot, mihelyt meglátom a billentyűzetet a hálakönnyeim át!
      Szívesen!

      Törlés
  3. Legjobban nem is a Destiel részből volt, ami megfogott, hanem amikor Samet leengedi a sírba és a gondolatmenet, aminek a végén majdnem eljut a hisztérikus nevetésig és észvesztésig.
    A kivert kutyaként ott sündörgő és lelkizni próbáló Castielt személy szerint én lehet, hogy azért megütöm. Elvégre már nem angyal, hogy meg se érezze. :)

    Volt azért egy-két szöszmösz, ami nekem belerondított jó kis önpusztító estébe:
    1. Mitől gyulladt meg Sam teste? Mert a szentelt víz önmagában, meg a nedves föld... ha ruhájába bele is kap a láng, max. megpárolódik picit, nem? Vagy csak nem említetted meg az odakészített máglyát és katalizátort? : )
    2. Volt ez a kavarás az itt-a-sör-hol-a-sör témában. Az az én lassúságom, hogy nem esett le elsőre a "zsugor", mint mennyiség. Először, maga elé húzza, aztán, mikor Cas végre leül, felcsap még egyet, vagy az előzőt csak a földön húzigálta?
    3. Maradjunk a sörnél. Miért is ne, én is szeretnék most egyet. Az elején dobozról volt szó, a végére viszont átváltozott üveggé.
    4. Az első pár bekezdésben volt egy apró időzavarom az ide-oda ugrálástól az időben.
    a - kavarog a füst, ergo a test már elégett, de még nem temette be
    b - a temetés képei következnek
    c - tűz lángok, füst, valahol egy törött ásó hever - párhuzam "a" idősíkkal?

    Elnézést, hogy ennyit okvetlenkedek annak ellenére, hogy tetszett a történet, remélem nem tartozik a fenti "reklamáció" kategóriába. : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hááát... még meggoldolom, hogy minek számít :) Eh, ez nem reklamáció, ez egy szépséges vélemény, amiért szeretgetve vagy.
      A kiemelésekért pedig külön.
      Igazából a 4-es az tényleg az idősíkokkal való játék volt.
      A 3-nál a szimplán kerüljük-a-szóismétléseket akartam megvalósítani. Átestem a ló túloldalára.
      2) A zsugor az ahatos csomag. Valahol olvastam és megtetszett a kifejezés, de javítom. Igazából sok-sok sör volt ott, de így most, hogy mondod tényleg zavaró.
      1) Nem tudom. Igazából a sorozatban sem látjuk, hogy mitől gyullad meg, de igazad van, és nem kötekszem. Legközelebb erre is figyelni fogok.
      Megharagszol rám, ha ez már így marad, de megfogadom a tanácsaidat? Mert nagyon örültem, hogy kiemelted őket, ezekből tanulok, szóval kérlek máskor is hagyj magad után ilyen "reklamációt"!

      Casst ne bántsd. Egyszer ő is lelkizhet, no!
      És nagyon jó, hogy sikerült visszaadnom atemetést, mert atól féltem a legjobban.
      Még egyszer köszi!

      Törlés
    2. Kösz a feloldozást! : ) Tegnap óta morfolgattam, "illő" volt e elküldeni. Persze mindenki azt írja, hogy komment jöhet, akár pozitív, akár negatív vagy javító szándékú, de tapasztalatból tudom, hogy pár percig nagyon morcosan lehet meredni a monitorra és utálni azt, aki a hibákat emeli ki, vagy értetlenkedik. : P

      Törlés
  4. Egy picit elhomályosult a látátom... Khm... Így kora reggel fájt arra feljönnöm, hogy épp most ölték meg Sammyt - bár ha nem kora reggel lenne, akkor is fájna, no. Szipp. A temetés tényleg csoda szép volt, de maga az egész történet is az volt. Dean fájdalmát gyönyörűen visszaadtad, és Cas is annnnnyira Cas maradt. :) Nagyon jól meg tudod ragadni a fiúkat, élvezet olvasni róluk a te tolladból. :)

    Köszönöm, hogy olvashattam! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy így mondod, tényleg elfelejtettem a figyelmeztetésekbe beletenni, hogy szereplő halála. Vagy azt csak akkor kell, mikor utólag hal meg, és nem úgy kezdődik eleve, hogy halott? Na ezen most gondolkodok, miközben részvétteljesen nyujtogatom a zsebkendőt.
      Karakterhű maradtam oh yea!
      Szivesen, és gyere ide hadd sírjuk ki már magunkat a másik vállán, mert könnyekig meg vagyok hatódva.

      Törlés
    2. Igazából csak akkor nem kell kirakni a "Szereplő halála" figyelmeztetést, ha azzal lelőnél egy "poént". Szóval spoiler esetén, de igazából a te esetedben tökmindegy, mert rögtön a Tartalomban benne van, hogy Sam meghal. :) :(

      *a zsepit hálásan elfogadja, és trombitálva kifújja az orrát*

      Itt vagyok, itt vagyok, sírjunk egy nagyot közösen, jó? <3

      Törlés
  5. Nem mertem elolvasni, mert kell még vagy 3 rész a nyolcadik évadzáróhoz, de a "Memento mori" nem hagyott szabadulni. De azért remélem nem kaptam túl sok spoilert, bár lényegtelen, így is-úgy is élvezni fogom. Vagy nem...

    Az elején azt hittem elkezdek bőgni. Nagyon betegesen hangozhat, de valahogy átéreztem Dean érzéseit (megfogalmazás, gratulálok magmnak, ügyes vagyok...) mert nekem is van egy öcsém és nem bírnám ki, ha meghalna és még nekem kellene eltemetnem és biztos vagyok, hogy megőrülnék. (Amúgy él és virul és hiperaktívabb, mint bármikor, így lehet én fogom megölni előbb vagy utóbb)

    A közepén azt mondtam, hogy juhé, itt van Cass és segít és... de Dean bunkó volt és Cass szomorú és nem tudtam mit csináljak. Össze voltam zavarodva.

    A végén pedig megveregettem Dean vállát, hogy "Igen, ezt kell tenned... mindig"

    Imádom ahogy írsz és és és fantasztikus! Ha egyszer kiadnál egy könyvet én dedikált példányt kérnék. És most sírok. Nem csak a történet miatt, hanem időm sincs olvasni és ezért ne haragudj. Majd egyszer mindent bepótolok:o

    Ó, és ha ez Memento mori, akkor haláltánc? Mondjuk akkor tömeges halál lenne... ó, hagyjuk, túl sok irodalomtétel, túl kevés agykapacitás :D

    Csókoltatom az írót a tökéletes fanfic miatt! *nagy ölelés, mert köszönöm hogy olvashattam* :'3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha az spoilernek számít, hogy nincs benne spoler, akkor igen, van benne. Vagyis nincs. Úgy van, hogy nincs. Rakd össze.

      Nekem is öcsém van, úgyhogy az érzés kölcsönös, és Deannek is öcce van, úgyhogy megvan a kapcsolódási pont. Az öccsök meg már csak ilyennek. Hiperaktívak és néha jó lenne, ha tényleg lenne rajtuk egy kikapcsológomb.

      Dean azéprt bunkó, mert be nem vallanná az istennek sem, hogy szüksége van segítségre, de azért tudja, hogy nem teheti ki a csóri ex-angyal valagát, úgyhogy nyel egyet és marasztalja és na ők ketten együtt, mindig, mindenhol.

      Túl vagyok értékelve, változatlanul így érzem, de ez csak inspirál, hogy valahogy felnőjjek a dícséreteitekhez.
      A könyv meg...hát arról ne beszéljünk. Én akarom, tényleg belevágtam, de huh...nehéz munka. És naná, hogy dedikáltat kapsz, mert megérdemlitek. Nagyon.

      Nem a haláltánc az a Danse Macabre, a Memento mori az, hogy emlékezzünk a halottakra, vagy valami ilyesmi. De jó helyen kapisgáltál :)

      Az író köszöni a csókot, az ölelésbe meg belerokkant. (Mpondjuk tényleg fája hátam, de nem tudom mitől. ezek szerint te voltál.)
      Szivesen, máskor is!

      Törlés
  6. Óhh, de kis szomorú volt. Nagyon tetszett.
    Örülök, hogy Dean ivócimborára lelt, mégha nem épp a vidámság miatt is.
    Pussz: crucio

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert hát csak az ökör iszik magában, ugye.
      Ez ilyn kis szomorú szösszenet, viszont a hsz-d csititja a fájdalmat. Köszönöm szépen ezt is, meg, hogy így végigolvastál ennyit, tényleg hős vagy :)
      Neked is nagy-nagy pussz!

      Törlés