2015. január 13., kedd

Nyugodj békében Pingi!


A Győri Nemzeti Színház hivatalos honlapja írja: "Január 12-én éjjel meghalt Pingiczer Csaba. A Pingi. Azt mondta, ne aggódjunk, mert akit ennyien szeretnek, annak nagyon erős szíve van. Nem bírta hát.
Felfoghatatlan.
Pingiczer Csaba 1982. szeptember 8-án született. Azóta folyamatosan játszott. Most már minden szerepe olyan marad, mint Phileas Fogg, nem fogja eljátszani..."
Én ma kaptam a hírt. Épp iratokat pakoltam, mikor Margó szólt, hogy anyám keres. Megyek be, nézem a mobilt, három nem fogadott hívás, egy SMS-es. Nah mondom magamnak, mi történhetett?
Hát ez.
Meghalt Pingi.
Mikor mondta, el sem hittem.
Azt hittem viccel. Hiszen még láttam szerepelni! Láttam a színpadon, ott játszott a társulat többi tagjával! Úgy zúgtam fel a honlapra, mint akit üldöznek, de sajnos nem volt vicc. Tényleg eltávozott egy nagyszerű színész, egy csodálatos ember, egy hatalmas lélek és a világban megint kevesebb lett a fény.
A rendszeres olvasóim tudják, hogy milyen mélyen vonzódom a Színházhoz, hogy mennyire tisztelem és szeretem, így talán el tudjátok képzelni, hogy mennyire megrendültem a hír hallatán, és még mindig nem tértem teljesen magamhoz. Tudom, hogy méltatlanul mellőztem a nevét, és folyton csak Járaizok, de ez nem azt jelenti, hogy őt nem tiszteltem volna ennyire!
Fájó ez a múlt idő.
Tragikus.
Volt szerencsém néhány szót váltani vele, a nyílt napon ő vezette az improvizációs játékot, és ráadásul a színjátszás, kardos barátnőm színjátszó csoportját is a szárnyai alá szokta venni, tehát láttam már a színházon kívül is. Ragyogó egyéniség volt, energikus és megkapó. Értett a fiatalok nyelvén és minden egyes szerepében a maximumot hozta ki magából, elég ha csak a Portugált veszem alapul. De most már csak az angyaloknak játszhat.
Candy, ezt külön neked írom most. A Hajmeresztőben ő volt az egyik rendőr, de ahogy hallottam, van a szerepére beugró, így nem marad el az előadás. Úgyhogy gyere nyugodtan, és majd ketten koccintunk az emlékére.
Mint egy rajongód a sok ezer közül, fájó szívvel búcsúzom tőled Pingi, köszönöm, hogy olyan sok csodálatos élménnyel ajándékoztál meg minket nézőket, és remélem a családod, barátaid szívében hamar csitulni fog az elvesztésed fájdalma.
Az örök világosság fényeskedjen neked!

2 megjegyzés:

  1. megyek, megnézzük és koccintunk mindenképpen. RIP Pingi, habár nem ismer(t)em, de akkor is szomorú dolog ez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben van. A darab szerintem ettől függetlenül tetszeni fog :)
      Pedig most megismerhetted volna. Szerintem az ádámcsutkája biztos tetszett volna :) Meg úgy a külseje és a játéka is.
      Szomorú igen, de nem tudjuk nem megtörténtté tenni, szóval tényleg az egyetlen dolog amit tehetünk, hogy őrizzük az emlékét. Köszönöm, hogy velem tartasz.

      Törlés