2014. június 14., szombat

Egy: Null a hétköznapok javára


Oké, lassan ideje lesz felkaparnom magam a földről és hozni már valami frisst, mert így rájöttem, hogy lassan két hete hanyagolom a blogot, de mentségemre legyen mondva, tényleg sok volt a munka.
Amúgy a munkahelyen is vannak kattant emberek, tehát nem vagyok egyedül, és jó érzés, mikor már annyira fáradt vagy, hogy a legszívesebben fognál egy öngyújtót és felégetnéd az összes iratot, akkor érkezik valami nagyon fárasztó benyögés, amin nyugodtan kiröhögheted magad. Például megbeszéltük, hogy tartunk csirkéket a Hivatal előtti zöld gyepen. Finom, zöld fű, kellemes még ránézésére is, és a csirkék vidáman elcsipegethetnek ott, tojnának tojást, így nem kéne a boltba venni, meg lenne hús is. Aztán termeszthetnénk hozzá zöldségeket valamelyik virágágyásban és átmennénk önellátóba.
És hiába kellett csak aktákat kiszedni, azért több ezer darabot kirángatni a fémpolcos irrattárból nem egyszerű mutatvány, a kezem úgy is néz ki, mert mindenhol összevagdosott a papír. És a polc. Ez meg nem panaszkodás, csak tényközlés.
Úgyhogy túlóráztam ezerrel, mint mások, de már látom az alagút végét, és már a kezem is egész használható, nem remeg, a sebek is gyógyulnak. Viszont a szúnyogcsipések csak nem akarnak elmúlni. A kis dögök marhára szeretnek, mert fürtökben lógtak a lábamról. Fenntartom, hogy ennek köze lehet a vérnyomásomhoz, mert ilyen melegben hamar felmegy bennem a pumpa, és a szokásosnál is hamarabb felhúzom magam, a szúnyogok meg biztos érzik azt, hogy több vér zubog bennem és igyekeznek kiszívni a részüket.
Még jó, hogy alapból nyugodt természet vagyok.
És most jut eszembe, nektek nem is meséltem! Képzeljétek a Gyerekjáték című versemmel harmadik lettem egy országos versenyben a kategóriámban!
Fenntartom, hogy véletlen volt, bár véletlenek nem léteznek.
Az egész úgy kezdődött, hogy keresgettem valami pályázatot, és megtaláltam ezt, aminek persze pont aznap járt le a határideje. Újat irni nem volt időm, így megkértem Nienort, hogy segítsen dönteni, aztán végül beküldtem. Visszaírtak, hogy köszönik, és a hét végééig értesítik azokat, akik benne vannak a díjazottak között. Mondanom se kell, hogy hétvégéig nem jött semmilyen e-mail, én meg letettem a dologról, mikor kedden csörgött a telefonom. Mégis díjazott voltam! Felutaztunk Pestre, anyámmal meg a győri öreganyámmal, az Alexandrának ilyen kávéházában tartották az egészet, kiderült, hogy ez az egyesület, aki kihirdette a pályázatot, foglalkozik valamilyen fogyatékossággal élő emberekkel is. Így volt szerencsém hallani egy vak zongoraművészt, aki egy gyönyörű hangú operaénekesnőt kísért. Én nem szeretem az operát, ha jó a történet az leköt, úgy, ahogy, de azért annyira nem a kedvencem, de miközben hallgattam, megértettem, hogy mégis mi benne olyan lebilincselő. Szóval harmadik lettem, de ami a fontos, ami igazán lényeg, és ami miatt legszívesebben körbe-körbe hemperegném a Földet az az a tény, hogy felolvasták! Egy profi versolvasó, egy szőke hajú hölgy és őszintén, szívből kívánom mindenkinek, hogy legyen része ilyen élményben! Egyrészt hihetetlenül szürreális volt hallgatni, másrészt meg ugyanennyire jó. Ja és utána odajött és megköszönte, hogy felolvashatta.
Nem kaptam gyújtást.
Úgyhogy úgy érzem ezek után muszáj lesz kezdenem magammal valamit.
A helyzet azonban még képes volt fokozódni, mikor másnap a kollégáim kinyomtatták, aztán aláíratták velem. Homlokig pirulva csak nevetgélni bírtam, és abszolút nem tudtam mit kezdeni vele, de nagyon aranyosak, tündériek és kedvesek voltak.
Oltári élmény volt.
Mindenkinek csupa ilyet!
Aztán Könyvnapok vannak itt Győrben, és levadásztam a Bárányok hallgatnak című kötetet, és egy délután kiolvastam, és olyan élményben volt részem, amit még egyik könyv sem adott meg nekem, már amiből filmet készítettek és mindkettőhöz szerencsém volt.
Tegye fel aki nézi a Hannibal sorozatot, és olvasta a könyvet, mert most főleg ők fogják érteni, hogy mi a fenét nem tudok megint normálisan elmagyarázni. Enyhe spoiler következik.
Mindenkinek megvan az a jelenet a könyvből, mikor Lecter megszökik a börtönből, és közben valamilyen komolyzenét hallgat? Na és amikor ezt olvastam így BAMM! belémvágott, hogy ez pont olyan, mint a sorozatban. Teljesen ugyanaz a hangulat, ugyanaz a színek, minden olyan tökéletesen passzolt! Nem volt könyv és sorozat, hanem a kettő együtt és sírni szerettem volna, mert ilyet még egyik adaptációnál se tapasztaltam. Úgyhogy nem tudom ki rendezte a sorozatot, ki vágta, fényképezte, vagy kinek köszönhető az a csoda, de nagyon, nagyon, nagyon szeretnék neki gratulálni, mert piszok jó munkát végzett.
Azt meg mondanom se kell, hogy Madds Mikkelsen, mint Hannibal egyszerűen tökéletes és őt láttam magam előtt olvasás közben.-
A főszereplő csajnak pedig vastaps, és ha még valaki kételkedik abban, hogy nincs jó női karakter az irodalomban, akkor az orra alá nyomom, hogy nincs igaza.
Aztán valamit a várható írásokról.A ficek készülgetnek, bár le kéne darálnom a Sherlockot még egyszer, hogy bekerüljek a fandomba. Scalenek hála szerintem Johncroftok fognak születni, mert Martin és Gatiss együtt oltári édesek. (És lehet, hogy az első RP shippem is, de erről még folyik a meccs magam és magam között).Főleg most Supnat fog érkezni, mert megnéztem a kilencedik évadzárót is, és tudom, hogy nem mindenkinek nyerte el a tetszését a sorozat folyása, nekem is vannak kifogásaim egyes dolgokkal kapcsolatban, de az évadzáróban komoly lehetőségeket látok. Mondjuk főleg Crowley marasztalt ott a képernyő előtt, mert nagyon bírom a dumáját, a beszólásait és a történeti szálát is, meg magát a színészt is. Ami pedig külön varázsa az egésznek, hogy véletlenül tudomást szereztem arról, hogy játszott a DW-ben is, és újra előkerestem a részt, pont a Silentekkel kínlódtak, úgyhogy nem kizárt a Supnat/DW crosoverek érkezése, mert annyira jó csapatot alkotott a Doktorral is, hogy nagyon. (Augusztusban jön Capaldi, mint Doktor! Nem bírom ki addig, nem, nem, nem,)
Visszatérve a lényegre, Nienorral is dolgozom egy közös sztorin, mert nekem meg kellett nyilvánulnom, szóval egyszercsak érkezni fog egy 18+-os fem!Destiel. Castiel női névpárjára variációkat elfogadunk!
Nonficen is gondolkozom, a címe: A középső királyfi meséje.
Mert hát beismertem magamnak, hogy érdekelnek azok a karakterek, akikkel a rajongók nem foglalkoznak annyit, mint például Anderson, meg Steve Carlsberg, és hát a népmesék középső királyfi tökéletesen beleillik ebbe a sémába. Hiszen neki nem lenne muszáj elbuknia, de mégis beleesik a gödörbe és ebből kiindulva születik meg ez a történet, ami remélhetőleg megadja majd a választ a miértre. Ha másnak nem, nekem biztosan.
Véleményeket majd küldök, mindenkihez oda fogok érni, mert már visszazökkenek a dolgok a rendes kerékvágásba, újfent megpróbálkozok valami egyetemista crossoverrel, mert nem hagy nyugodni a dolog, és igyekszem azért gyakrabban felütni a fejemet.

7 megjegyzés:

  1. Ott! Ott! Ott! A kép! A nevem! Ott! *veszettül mutogat a képernyőre* *-*

    Éééés igen, remélhetőleg tényleg meglesz a RP shiped, mert így végre nem csak én leszek az a hülye, aki két valós embert akar egymásba gabalyodva látni, de hát Mark és Martin aaaannnyyyira cuki együtt. Nem, ők nem is cuki, hanem tökéletesen összeillenek. És most tekintsünk el attól a ténytől, hogy mindkettőjüknek van párja (Martinnak meg gyerekei). De hát erről szól a RP ship. Sorry. Not sorry. :D

    A harmadik helyezéshez hatalmas nagy gratuláció és tapsvihar párosul tőlem (is). :) Mekkora szerencse volt már, hogy rátaláltál pont az utolsó napon. :)

    A hannibalos részt nem olvastam el a bejegyzésben, mert még mindig nem láttam a második évad utolsó három részét, szóval veszettül próbálom kerülni a spoilereket. Eddig remekül megy, csak bírjak kitartani. O.o

    Supnat! Zseniális volt a kilencedik évad második fele, egyszerűen zseniális! Annyira örültem, hogy végre visszatértek ahhoz a koncepcióhoz, hogy egy rész, egy szörny legyőzése. Pontosan olyan feelinget árasztottak magából ezek a részek, mint az első három évad, és én rettentően élveztem. :) A végéről pedig ne is beszéljünk. ;) Egyébként nemsokkal utána jöttem rá, hogy az évad kezdésénél volt egy olyan kép Deanről, ahol az egyik szeme normál színű volt, a másik pedig koromfekete. :D Én erről egészen elfeledkeztem, úgyhogy szép kis sokkot kaptam a végén. :D

    DW. Már elmondhatatlanul várom az augusztust, de tuti, hogy valami olyan dátumot fognak kitűzni kezdésnek, ami a hónap legvége, így aztán lehet, hogy gyakorlatilag valóban szeptemberben kapjuk meg az új részeket. Azt a részt még mindig nem néztem újra, ahol MS van benne, jó lenne újra nézni, mert egyáltalán nem emlékszem rá. :(

    Ó, és köszönöm szépen, hogy a kérdőívet továbbküldted kitöltésre másoknak is, nagyon rendes volt tőled. :*

    *integet, és kivonul a színről*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még szép, hogy ott vagy és a kép is, amit ugyebár lementettem. Szóval mély levegő és nyugi, mert lassan az én homlokom is megérzi azt a mutogatást :)

      Pont ezért nehéz a döntés, mert családuk, meg gyerekeik vannak, és az oké, hogy az általuk alakított karaktert shippelem, mert hát az mégse ők teljesen, de azt, hogy őket is, így valóságban....nem akarja bevenni a gyomrom. meg aztán eddig még tartotta magát a kép, hogy én tulajdonképpen egész normális rajongó vagyok, de ha most elkezdem őket shippelni odavész a tartásom. meg párjuk van. Családuk.
      És hiába veszettül aranyosak együtt és szivárványt hányok tőlük, szerintem megmaradok a Johncroftnál. Szóval hivatalosan nem, nem hivatalosan igen RP shippjeim.

      Köszönöm szépen, tényleg oltári mázlim volt :D

      A hannibalos spoiler nem a sorozatra vonatkozik, mert én még az első évadot se tudtam végignézni, hanem a könyvre, és nem is akkor hűga-de-titkos-infó, inkább csak rávilágítottam arra, hogy milyen kicseszett zseniálisan vitték vászonra.
      Sok sikert a spoilerkikerüléshez!

      Ugye, hogy ütött, mint az ipari áram! Freud meg közben megállapította rólam, hogy előrehaladott apakomplexusom lehet, de agyonvertem a baltával. Hát nekem nem volt első évados feelingem, azt nem tudják visszahozni, de mégis olyan jó lendületesre sikeredett. Csak a főszál. Azzal foglalkozhattak volna többet.
      De beszéljünk a végéről, mert a vége az ilyen sikitózós Mi-lesz-ebből? érzetet árasztott és majdnem lefordultam a székről Crowley szövege alatt. Ja és shippelem Sammel. :)
      Hát ezzel most tök újat mondtál, mert nem rémlik ez a rész.

      Ebben biztos lehetsz. Mivel gyakorlatilag minket is Időlorddá/Időladyvé fogadtak a karácsonyi epizódban, ezért aztán azt hiszik, hogy kedvünkre manipuláljuk az időt. Pedig nem. Csak egy kicsit.
      Vicces, mert győrbe bejön egy olyan adó, hogy BBC enternatiament, vagy miszösz, és ott adtak ilyen műsorocskát az ötvenedik évad forgatásáról, meg beszélgettek a szereplőkkel és hirtelen azt látom, hogy egy máshonan ismerős ember is szövegel. Nézem, nézem, szinte belelógok a képernyőbe, mikor újra mutaatják és odafolytam a felismeréstőlk, hogy ez Sheppard! Szóval megkerestem azt a részt, de még direkt is oda pörgettem, és néztem és vinnyogtam és ahahahaha! *-*

      Szivesen, hiszen ha ennyit megtehetünk embertársunk boldogulásáért, akkor miért ne? Alap dolog :)

      "integet és megy utánad"

      Törlés
  2. A nonficed epedve várom ééés oltári jót vigyorogtam ezen a tyúkos dolgon. Mint mi a suliban - de végre nyár. Nyár!
    Azt, hogy Hannibal kifogástalan teljes egészében támogatom. Ó, Mads *-*
    A gyakoriság miatt ne idegeskedj, mi figyelünk, mostanában, főleg a kihívás mellett én sem fogok összevissza posztolgatni, max olyasmit aminek köze sincs a fanficekhez. Mondjuk azért leslek ezerrel, hátha a következő pillanatban... ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is jót vigyorogtunk, hidd el, pedig ez még csak a fele volt a történetnek. A többi meg afféle belsős poén volt :)
      Nyár van ám, úgy bizony! Végre jóidő! Részemről ennyi az előnye.
      Igen, Hannibal, minden mennyiségben, mert csodálatos, és fantasztikus, és a többi része az már zokogásba fulladt.
      A nonfic erőteljes munkavázlatos kidolgozás alatt áll és már idegbajt kapok, hogy nem tudok nevet adni. Botrányosan nem. De köszönöm a megelőlegzett bizalmadat.
      Késő, már idegeskedtem. Hát lehet, hogy én is megmaradok blogbejegyzésekbél, és akkor majd egymást sasoljuk, hogy Na mi újság? :)

      Törlés
  3. bakker, a tyúkokon hatalmasat nevettem :D nem hiszem, elvetélt ötlet lenne egyébként, én minden esetre szurkolok!
    az meg milyen már, h félvállról veszi kegyed a 3. helyezését az én kedvenc versemnek?? tessék büszkén kihúzni magad, és nem véletlen volt, hanem sorsszerű.

    a hannibalnak pedig ugyebár minden formája fantasztikus, de egyébként én is sokszor elámulok, mennyire beleviszik a könyv egyes mozzanatait (gondolok a legapróbb részletekre, mint pl Will kölnije) hangulatát a sorozatba. fantasztikus, és beteges módon szeretem. de ismerünk engem, nem meglepő :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig pont most keltek kiscsibéink itt a barbacsi öreganyámnál, úgyhogy igazán nem kerülne sokba elkeríteni nekik egy zöld részt, ahol bátran csipgethetnek. Közben meg grátisz trágyáznák a gyepet :D

      Nem veszem félvállról. Egészről veszem. Csak én így dolgozom fel, hogy igen, megtörtént, velem történt.

      Igen, ismerlek, te vittél bele :) Mondanám, hogy megbántam, de nem, mert naaa...hogy lehet valamilyen ilyen nyomasztóan tökéletes? Fantsztikus az túl gyenge szó.
      Szeressük együtt beteges módon.

      Törlés
  4. javítás: azt akartam írni, h nem hiszem, HOGY elvetélt ötlet, csak a hogy kimaradt :D
    óóó,pici pipik!! <3 kérek :D

    VálaszTörlés